Як поводитися батькам та оточенню схильної до суїциду дитини

Стратегічними напрямками батьківської допомоги дітям із суїцидальним ризиком спеціалісти вважають поліпшення стосунків в сім’ї, підвищення самооцінки, самоповаги дитини, а також покращення спілкування у родині. Усі ці заходи мають призвести до підвищення самоцінності особистості дитини, її життя до такої міри,коли суїцидальні дії втрачають будь-який сенс.
Для підвищення самооцінкидоцільно застосовувати такі підходи: Завжди підкреслюйте все добре й успішне, властиве вашій дитині – це підсилює впевненість у собі, віру в майбутнє, покращує її стан. Не чиніть тиску на підлітка, не висувайте надмірних вимог до результатів навчання тощо. Демонструйте дитині справжню любов до неї, а не тільки слова, аби вона відчула, що її дійсно люблять.Сприймайте, любіть своїх дітей такими, якими вони є – не за гарну поведінку та успіхи, а тому, що вони ваші діти, ваша кров, ваші гени, ваше продовження.Підтримуйте самостійні прагнення дитини, не захоплюйтесь її оцінюванням, не судіть її, знайте, що шлях до підвищення самооцінки лежить через самостійність і власну успішну діяльність дитини.
У випадку, коли діти виявляють суїцидальні тенденції або відчай, слід поводитися наступним чином:
1. Залишайтесь самими собою, щоб дитина сприймала вас як щиру, чесну людину, якій можна довіряти.
2. Дитина має почуватися з вами на рівних, як із другом, це дозволить встановити довірчі, чесні стосунки. Тоді вона зможе розповісти вам про наболіле.
3. Важливо не те, що ви говорите, а як ви це говорите, чи є у вашому голосі щире переживання, турбота про дитину.
4. Майте справу з людиною, а не з «проблемою», не варто діяти як вчитель або експерт, розв’язувати кризу прямолінійно, це може відштовхнути дитину.
5. Зосередьте свою увагу на почуттях дитини, на тому, що вона замовчує, дозвольте їй вилити вам душу.
6.Не думайте, що вам слід говорити щоразу, коли виникає пауза в розмові, використовуйте час мовчання для того, щоб краще подумати і вам, і дитині.
7. Виявляйте щире співчуття й інтерес до дитини, не перетворюйте розмови з нею на допит, ставте прості, щирі запитання, які будуть для дитини менш загрозливими, аніж складні, «розслідувальні».
8. Спрямовуйте розмову в бік душевного болю, а не від нього, адже ваш син чи донька саме вам, а не чужим людям, може повідомити про інтимні, особисті, хворобливі речі.
9. Намагайтеся побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, приймайте її бік, а не бік інших людей, які можуть завдати їй болю.
10. Дайте своєму синові чи доньці знайти власні відповіді, навіть тоді,коли вважаєте, що знаєте вихід із кризової ситуації.
11. Ваша роль полягає в тому, щоб надати дружню підтримку, вислухати, бути зі своєю дитиною, коли та страждає, навіть якщо вирішення проблеми начебто не існує. Дитина у стані горя, в ситуації безвиході може примусити вас почуватися безпорадними й дурними, але вам, на щастя, найчастіше і не слід примати будь-яких певних рішень, негайно змінювати життя або навіть рятувати її – ваш син або дочка врятуються самі, варто тільки довіряти їм.
12. І останнє – якщо ви не знаєте, що говорити, не кажіть нічого, просто будьте поруч!
У випадку, якщо існує реальний суїцидальний ризик або вже відбулася спроба, то батькам можна порадити таке:
1. Першим кроком у запобіганні самогубства завжди буває встановлення дворічного спілкування.
2. Батькам слід подолати ситуацію, коли необхідність бесіди з дитиною про її суїцидальну спробу загострює їхні власні психологічні конфлікти або виявляє якісь їхні проблеми. Слід і в цій ситуації віддавати перевагу бажанню поговорити з сином або донькою і водночас – перемогти страх перед бесідою, щоб обов’язково відбулося спілкування і обговорення проблем.
3. Діти у стані кризи стають надто чутливими, особливо до того, як і що говорять дорослі; тому не можна виливати на дитину несвідому чи свідому агресію; іноді корисною стає невербальна комунікація – жести, доторки тощо.
4.Якщо батьки відчувають, що дитина начебто відхиляє їхню допомогу, їм слід пам’ятати, що вона водночас і прагне, і не хоче її; тому для досягнення позитивного результату в діалозі необхідні м’якість і наполегливість, терпіння і максимальний прояв співчуття і любові тощо.
5. ОБОВЯЗКОВО зверніться до кваліфікованого психолога.

Кiлькiсть переглядiв: 474

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

ДЕРЖСТАТ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ СТАТИСТИКИ У ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
ВІДДІЛ СТАТИСТИКИ У СЛАВУТСЬКОМУ РАЙОНІ

вул. Соборності, 31, м. Славута, 30000, тел./факс (3842) 2-25-43

Надпись: Е-таі1:
Надпись: від

ВІДОМОСТІ З ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ
ПІДПРИЄМСТВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ УКРАЇНИ (ЄДРПОУ)

ГУБЕЛЕЦЬКА ГІМНАЗІЯ УЛАШАНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ СЛАВУТСЬКОГО РАЙОНУ

РАДИ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Ідентифікаційний код 26430643 Правовий статус суб'єкта ЮРИДИЧНА ОСОБА

Керівник ТКАЧУК ВАСИЛЬ ІВАНОВИЧ Телефон 80384253341

Орган державної реєстрації - СЛАВУТСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА

АДМІНІСТРАЦІЯ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата первинної реєстрації 10.02.2003

Дата та номер останньої реєстраційної дії 08.11.2017 № 16751070004000826

Місце проведення останньої реєстраційної дії СЛАВУТСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА

АДМІНІСТРАЦІЯ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Класифікаційні дані:

Місцезнаходження 6823981602 30071 ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛ., СЛАВУТСЬКИЙ Р-Н, . за КОАТУУ С.ГУБЕЛЬЩ, ВУЛИЦЯ ЦЕНТРАЛЬНА, БУДИНОК 1

430 КОМУНАЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД)

8.1312 Регіональні та місцеві органи державного управління

Види діяльності за КВЕД-2010:

85.31 Загальна середня освіта;

85.10 Дошкільна освіта.

Дата надання відомостей 16.11.2017 Виконавець ПЕКАЧ Л В

КОНОНЮК Т.І.

КОАТУУ - Класифікатор об'єктів адміністративно-територіального устрою України КОПФГ - Класифікація організаційно-правових форм господарювання КВЕД - Класифікація видів економічної діяльності КІСЕ - Класифікація інституційних секторів економіки

Дата останньої зміни 31 Серпня 2019

Цей сайт безкоштовний!